Cliëntenraad
De cliëntenraad bestaat uit cliënten en ex-cliënten van Fivoor. Alle leden praten dus uit eigen ervaring mee over de kwaliteit van zorg, en helpen deze te verbeteren. Samen maken we de zorg beter.

Waarom heeft Fivoor een cliëntenraad?
Wij vinden het belangrijk dat onze cliënten mee kunnen praten over de zorg en advies kunnen geven. Namens én samen met andere cliënten. Op deze manier kunnen wij de kwaliteit van onze behandelingen verbeteren. Onze cliëntenraad heeft een sterke, wettelijke basis met de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ).
Wie zitten er in de cliëntenraad?
Cliënten én ex-cliënten van Fivoor. Mensen die ervaring hebben met de geleverde zorg, en daarom de belangen van cliënten als geen ander begrijpen.
Graag wil ik mezelf voorstellen: ik ben mevrouw Van Vugt. Alweer heel wat jaren werkzaam bij de cliëntenraad van Fivoor. Jarenlang in de vrouwenhulpverlening gewerkt, een eigen bedrijf gehad in coaching, groepstraining en therapie. En ik dacht: wat zou het mooi zijn als ik mijn kennis en eigen ervaringen binnen de hulpverlening kan inzetten voor de doelgroep die zorg ontvangt.
In de wandelgangen hoorde ik weleens dingen waarvan ik dacht: kan dit ook anders? Het antwoord was ja. Daarom besloot ik lid te worden van de cliëntenraad. Fivoor betrekt ons, neemt ons serieus en kijkt altijd mee naar uitdagingen en oplossingen. Dat vind ik mooi!
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad informeert en praat met onze cliënten over onderwerpen die belangrijk voor hen zijn. Bijvoorbeeld over huisregels, bezoek of urinetesten. De cliëntenraad geeft advies en stemt mee bij belangrijke thema’s; zoals de huisregels of zorgprogramma’s. Ook voert de cliëntenraad regelmatig overleg met de raad van bestuur en de managementteams.
Door hun eigen, persoonlijke ervaringen met de behandelingen, kunnen de leden van de cliëntenraad andere cliënten adviseren en vooruithelpen. Daarom vinden regelmatig bezoeken plaats bij verschillende locaties.
Lees hier het Jaarverslag 2023 van de cliëntenraad.

Contact met de cliëntenraad
Heb je vragen, ideeën, of wil je de ambtelijk secretaris van de centrale cliëntenraad spreken? Bel naar 06 13 53 77 59 of stuur een e-mail.