Klachten
We doen er bij Fivoor alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het zijn dat je niet tevreden bent over de zorg van of begeleiding door medewerkers van Fivoor.

Probeer altijd eerst de klacht(en) op te lossen met de persoon over wie je een klacht hebt. Of met de persoon die verantwoordelijk is voor de situatie waarover je klacht gaat. Lukt dat niet? Dan kun je verschillende stappen zetten om de klacht op te lossen. Op deze pagina staat hoe je een klacht kunt indienen en bij wie je dat kunt doen. Maak hieronder een keuze voor jouw type zorg. Dan krijg je direct de juiste informatie te zien.
Klachtenfunctionaris
Neem eerst contact op met de klachtenfunctionaris als je een klacht wilt indienen. De klachtenfunctionaris kiest geen kant en kan je helpen de klacht op te lossen. Dat doet hij of zij door te bemiddelen tussen jou en de persoon over wie jouw klacht gaat.
Dit zijn de contactgegevens van de klachtenfunctionaris:
klachtenfunctionaris@fivoor.nl
088 178 69 99
Patiëntenvertrouwenspersoon
Ben je als cliënt in ambulante behandeling en volg je een verplichte behandeling? Dan kun je je laten bijstaan door een patiëntenvertrouwenspersoon (PVP). Neem daarvoor contact op met de Helpdesk PVP via 0900 444 88 88 of helpdesk@pvp.nl.
De PVP staat aan jouw kant. Hij of zij is niet in dienst van Fivoor, maar werkt bij de Stichting PVP. Meer informatie vind je op de website van Stichting PVP.
Klachtencommissie Fivoor
Als het niet lukt om via de klachtenfunctionaris de klacht op te lossen, dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie. De klachtencommissie behandelt eerst jouw klacht in een zitting en doet daarna uitspraak.
Dit zijn de contactgegevens van de klachtencommissie:
Klachtencommissie
Hofhoek 7
3176 PD Poortugaal
klachtencommissie@fivoor.nl
Belangrijke documenten
Lees ook de uitspraken over Wvggz-klachten die aan de klachtencommissie zijn voorgelegd.
Klachtenfunctionaris
Neem eerst contact op met de klachtenfunctionaris als je een klacht wilt indienen. Deze persoon staat niet aan jouw kant of die van Fivoor. Daardoor kan diegene je helpen de klacht op te lossen. Dat doet de klachtenfunctionaris door te bemiddelen tussen jou en de persoon over wie je een klacht hebt.
De contactgegevens van de klachtenfunctionaris zijn:
klachtenfunctionaris@fivoor.nl
088 178 69 99
Klachtencommissie Branchevereniging
Lukt het niet om de klacht via de klachtenfunctionaris op te lossen? Dan kun je je klacht indienen bij de klachtencommissie van de Branchevereniging voor Professionele Bewindvoerders en Inkomensbeheerder (BPBI). Daar is Budget en Beheer bij aangesloten.
De contactgegevens van de branchevereniging zijn:
BPBI
Postbus 43071
3540 AB Utrecht
klachten@bpbi.nl
Belangrijke documenten
Klachtenfunctionaris
Neem eerst contact op met de klachtenfunctionaris als je een klacht wilt indienen. De klachtenfunctionaris kiest geen kant en kan je helpen de klacht op te lossen. Dat doet de klachtenfunctionaris door te bemiddelen tussen jou en de persoon over wie de klacht gaat.
De contactgegevens van de klachtenfunctionaris zijn:
klachtenfunctionaris@fivoor.nl
088 178 69 99
Klachtencommissie Fivoor
Lukt het niet om de klacht via de klachtenfunctionaris op te lossen? Dan kun je je klacht indienen bij de klachtencommissie. De klachtencommissie behandelt eerst je klacht in een zitting en doet daarna uitspraak.
De contactgegevens van de klachtencommissie zijn:
Klachtencommissie
Hofhoek 7
3176 PD Poortugaal
klachtencommissie@fivoor.nl
Belangrijke documenten
Informatie voor de volgende locaties
FPA Den Haag
FPA Utrecht
FVK Rotterdam
AFZ Rotterdam
FPK Rotterdam
FPA Rotterdam
Behandelcentrum Wier Klinieken
Klachtenfunctionaris
Wil je een klacht indienen? Neem dan eerst contact op met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en kan je helpen de klacht op te lossen. Dat doet de klachtenfunctionaris door te bemiddelen tussen jou en de persoon over wie je klacht gaat.
Contactgegevens:
klachtenfunctionaris@fivoor.nl
088 178 69 99
Patiëntenvertrouwenspersoon
Je kunt, naast het contact met de klachtenfunctionaris, ook contact opnemen met de patiëntenvertrouwenspersoon (PVP). Op de afdeling is bekend wie de PVP is. De klachtenfunctionaris helpt je ook om in contact te komen met de PVP. De PVP staat aan jouw kant als patiënt of cliënt. Hij of zij is niet in dienst van Fivoor, maar van de Stichting PVP. Je vindt meer informatie op de website van Stichting PVP.
Klachtencommissie Fivoor
Is het niet gelukt om met de klachtenfunctionaris de klacht op te lossen? Dan kun je ook naar de klachtencommissie gaan. De klachtencommissie kan de klacht eerst op zitting behandelen en doet daarna uitspraak.
Is je klacht een Bopz-, een Wvggz- of een Wkkgz-klacht? Dan neemt de klachtencommissie de klacht in behandeling. Of een klacht een Bopz-, Wvggz-of Wkkgz-klacht is, hangt af van de juridische maatregel en het onderwerp van de klacht. Een voorbeeld van een Bopz-klacht of Wvggz-klacht is een klacht over separatie of dwangmedicatie bij een gedwongen opname.
De contactgegevens van de klachtencommissie zijn:
Klachtencommissie
Hofhoek 7
3176 PD Poortugaal
klachtencommissie@fivoor.nl
Belangrijke documenten
Lees ook de uitspraken over Wvggz-klachten die aan de klachtencommissie zijn voorgelegd.
Klachtenfunctionaris
Wil je een klacht indienen? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris. Diegene werkt ook bij Fivoor als stafmedewerker support. Deze medewerker kiest geen kant en kan je helpen de klacht op te lossen. Dat doet de klachtenfunctionaris door te bemiddelen tussen jou en de persoon over wie je klacht gaat. Je ontvangt een uitnodiging om (opnieuw) over je klacht(en) over de reclassering te praten.
De contactgegevens van de klachtenfunctionaris zijn:
fivoor.klachtenfunctionaris.reclassering@svg.reclassering.nl
088 357 99 00
Naast een klacht, kun je naar dit e-mailadres ook een vraag of suggestie sturen.
Klachtencommissie GGZ Reclassering
Lukt het niet om via de klachtenfunctionaris de klacht op te lossen? Dan kun je je klacht indienen bij de klachtencommissie van de GGZ Reclassering.
De contactgegevens van deze klachtencommissie zijn:
Klachtencommissie GGZ Reclassering
Postbus 8545
3503 RH Utrecht
Wil je meer informatie over de klachtenregeling bij de Reclassering? Bekijk dan de pagina Klachten en Privacy van de GGZ Reclassering.
Belangrijke documenten
Commissie van Toezicht
De Commissie van Toezicht is door de minister van Justitie en Veiligheid aangesteld. Het doel van de commissie is erop toezien hoe wij de tbs-maatregel uitvoeren. Daaronder valt ook het behandelen van klachten van tbs-gestelden.
De maandcommissaris is onderdeel van de Commissie van Toezicht. Deze persoon kan bemiddelen tussen de persoon die een klacht heeft en de betrokken medewerker van Fivoor. Ook is het mogelijk dat de beklagcommissie de klacht op zitting behandelt. De beklagcommissie bestaat uit leden van de Commissie van Toezicht.
De contactgegevens van de Commissie van Toezicht zijn:
Commissie van Toezicht, t.a.v. de secretaris
Arrondissementsrechtbank Rotterdam, locatie Dordrecht
Postbus 7003
3300 GC Dordrecht
Algemeen e-mailadres en telefoonnummer Rechtbank Rotterdam:
rechtbankrotterdam@rechtspraak.nl
088 362 60 00
Als naaste een klacht indienen
Ben je naaste van een cliënt en heb je een klacht over een medewerker van Fivoor? Ga eerst naar degene om wie het gaat. Vaak kom je in een gesprek tot een oplossing. Als je het lastig vindt om jouw klacht met de betrokken medewerker te bespreken, dan kun je iemand meenemen naar het gesprek. Bijvoorbeeld een familielid of iemand anders die je vertrouwt. Komen jullie er samen niet uit? Dan zijn er andere mogelijkheden:
Via de klachtenfunctionaris: De klachtenfunctionaris van Fivoor probeert samen met jou de klacht op te lossen. De klachtenfunctionaris is in dienst van Fivoor én onpartijdig. De klachtenfunctionaris staat je bij en probeert met ondersteuning, advies en bemiddeling een oplossing te vinden. Mail naar klachtenfunctionaris@fivoor.nl of bel met 088 178 69 99.
Via de klachtencommissie: Als je er niet uitkomt met behulp van de klachtenfunctionaris, kun je je klacht indienen bij de klachtencommissie van Fivoor. Stuur een e-mail naar klachtencommissie@fivoor.nl
Via de familievertrouwenspersoon: De familievertrouwenspersoon biedt informatie, advies en ondersteuning en zet zich in voor een zo goed mogelijke samenwerking tussen jou, de instelling en de cliënt. Wat je de familievertrouwenspersoon vertelt, is en blijft vertrouwelijk. Op de pagina over de familievertrouwenspersoon vind je meer informatie.