Terug naar overzicht

Materieel Juridische Dienstverlening Gouda

Materieel Juridische Dienstverlening Gouda is een locatie van Fivoor. Op deze plek zit ook een Ambulant Centrum. Bij Materieel Juridische Dienstverlening (MJD) bieden we advies en begeleiding aan cliënten met financiële zorgen. Zo zorgen we voor rust en stabiliteit in hun leven.  

Gouda 1 1080x1080px

Algemene informatie

Contactgegevens

Antwerpseweg 3
2803 PB Gouda

Openingstijden

Maandag 08:30 - 17:00
Dinsdag 08:30 - 17:00
Woensdag 08:30 - 17:00
Donderdag 08:30 - 17:00
Vrijdag 08:30 - 17:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten

Wachttijd

Materieel Juridische Dienstverlening Gouda
Neem voor de actuele wachttijd contact op met afdeling Patiëntenlogistiek 088 357 30 70 of patientenlogistiek@fivoor.nl.
Laatste update: 1-4-2025

Materieel Juridische Dienstverlening Gouda helpt cliënten met problemen op het gebied van inkomen, schulden, voorliggende voorzieningen, boetes en/of de zorgverzekering. MJD Gouda helpt ook bij dringende problemen, zoals beslaglegging, afsluiting van water, gas en elektra of huisuitzetting. Verder bieden we advies en ondersteuning bij budgetbeheer, bewindvoering of curatele.

Over Materieel Juridische Dienstverlening

We helpen onze (forensische) cliënten bij het opbouwen van een beter en stabiel leven. Uit ervaring weten we dat dit ervoor zorgt dat ze minder snel terugvallen in oud, verkeerd gedrag. De gemeenschappelijke schuldhulpverlening stelt strenge eisen en veel van onze cliënten voldoen hier niet aan vanwege hun instabiele situatie. We begeleiden de cliënt naar deze hulp of proberen zelf te bemiddelen als dat niet lukt.

In dit gebouw zit ook

Maatwerk voor elke cliënt

Materieel Juridische Dienstlevering werkt actief mee aan een veiligere samenleving. Door te werken aan een stabiele leefsituatie voor onze cliënten, proberen we het recidiverisico (terugval in oud, verkeerd gedrag) te verlagen. De behandeling/begeleiding van de cliënten heeft dan een grotere kans van slagen. MJD Gouda biedt daarbij maatwerk. Bij al onze cliënten stimuleren we gedragsverandering, zodat hun eigen kracht en zelfredzaamheid groeien. 

Voor cliënten

Wij nodigen je uit voor een intake op een van onze locaties. Kun je niet naar de locatie komen? Dan maken we een maatwerkafspraak met je. We komen dan bijvoorbeeld bij jou thuis of we spreken af op een andere locatie. Het eerste wat we doen, is jouw situatie in kaart brengen. Jij vertelt ons wat jouw doelen en verwachtingen zijn en waar je hulp bij nodig hebt. Vervolgens bespreken wij met jou wat haalbaar is. Daarna maken we samen een plan om aan jouw doelen te werken. Natuurlijk begeleiden we je bij de uitvoering van dit plan. We begrijpen dat financiële zorgen vaak stress geven. Dit heeft een grote invloed op je dagelijks leven. Tijdens onze gesprekken krijg je de ruimte om dit te bespreken. 

MJD Gouda is onderdeel van de behandeling en het behandelplan. We werken nauw samen met behandelaren, maatschappelijk werkers en reclasseringswerkers. Zo leveren we een bijdrage aan het zorgtraject en de behandeldoelstelling en/of de opgelegde reclasseringsdoelstelling.  

De begeleiding door MJD Gouda loopt gelijk met het behandeltraject en/of het reclasseringstoezicht. Dit bepaalt mede de duur van het traject. 

Als je bent aangemeld bij MJD Gouda , beoordelen wij of jouw hulpvraag bij ons past. Zodra je aan de beurt bent, nemen we contact met je op om een eerste afspraak te maken

Als je bent aangemeld voor een behandeling en jouw hulpvraag bij ons past, kom je op een wachtlijst. Zodra je aan de beurt bent, krijg je een oproep voor een kennismaking. Ben je benieuwd naar de wachttijd? Neem dan contact op met onze afdeling Patiëntenlogistiek op 088 357 30 70 of via patientenlogistiek@fivoor.nl. 

Voor naasten

We vinden het belangrijk dat er altijd een naaste betrokken is bij de behandeling van een cliënt. Op die manier kunnen we samen werken aan het herstel.

Voor verwijzers

Op de pagina voor verwijzers lees je meer over ons aanbod, aanmelden en wachttijden.